søndag 12. august 2007

Mitt nye hjem


Iray, roa, telo, efatra, dimy. De første gassiske tall er pugget, og jeg har kommet fram til Antsirabe og flyttet inn i mitt nye hus (desverre er jeg ikke så flink til å ta bilder, så dere får greie dere med et bilde tatt litt på skrå, men det er uansett mitt nye hus). Her har jeg hushjelp, og hun hadde allerede fylt opp kjøleskapet og bakt rundstykker til meg når jeg kom, og i går var hun innom og laget middag til meg og Maren for i går og i dag. Det er fint med hushjelp, men stor fare for å bli bortskjemt.
I går var vi en tur på lørdagsmarkedet. Der kan du få kjøpt alt du vil ha, og ikke minst en hel del du ikke vil ha. Jeg kom fornøyd hjem med en ny vaskebalje, slik at hushjelpa kan skrubbe klærne mine rene.
Min første gassiske gudstjeneste ble gjennomført i dag, og selv om jeg har pugget iherdig på den gassiske tallrekka, kan nesten regne til ca 99!!, skjønte jeg ikke særlig mye av den gassiske preken. Det var derfor greit at det ble en forholdsvis kort gudstjeneste, og når vi i tillegg kom en halv time for sent, overlevde jeg uten større problemer.
Været har vært bra, mye sol og noen skyer av og til. Temperaturen er som en norsk sommerdag i Trøndelag (med andre ord bedre enn de regnfulle dagene på sørlandet). Kveldene kan derimot bli ganske kalde. Sola går raskt ned ca klokka 18, og da forsvinner lyset og varmen med den...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Ole
Fint å se hvordan du bor og høre hvordan du har det. Jeg kommer nok til å følge med på hva du skriver framover. Ja, du liker nok å ha hushjelp.
Mor

Anonym sa...

Hei Ole
Det er godt å sjå at du har kome deg vel fram og i hus. Alle her heime helser åt deg, Gud velsigne deg!
Beste helsing frå han far

martha sa...

Jeg får starte som alle andre;

Hei Ole
Du kjenner ikke meg, og jeg kjenner ikke deg heller. Men jeg har vært fire år på Madagaskar, nærmere bestemt Antsirabe. Fant bloggen din på bloggen til venninna mi, og tenkte "hurra, når kan jeg følge med på hva som skjer på dns enda et år!" det er bra at du bloggen, håper du er flinkere enn Audun var i fjor. For det var mildt sagt lite imponerende...

Alt jeg vil si er egentlig lykke til på Madagaskar!! Jeg er sikker på at det blir et fantastisk opphold!

Martha

Maren sa...

Ja, da satt vi her på Antsirabe begge to. Med hver vår flotte leiligheter og hver våre flinke hushjelper. Jaja, tror det blir et flott år og jeg gleder meg til å fortsette å spise middag med deg hver dag:)

Anonym sa...

Hallaisen, Ole! Spennede lesning =] Blir moro å følge med på! Det er virkelig respekt med folk som velger å følge kallet sitt..! Hehe.. Håper du trives der nede. Ellers har jeg og johan og jan vidar flytta inn med to andre i det diggeste huset. MF er ikke så verst det heller.. Men gleder meg til jeg har kommet litt mer inn i ting. Kos deg videre!